high chaparral-09

hej min kära blogg och läsare!!:) saknat er, men som sagt så har jag varit på high chaparral från fredag tills idag med emilia och hennes mamma och pappa, vi campade/tältade på en mysig camping som var granne med high chaparral!
har haft väldigt roliga dagar som har bestått utav sol,bad,så klart high chaparral och massa skratt i tältet osv.
kom ner på eftermiddagen på fredag, och då satte vi upp tältet och sen gick vi bort till high chaparral och köpte 2-dagars kort och gick in där och gick runt och kollade läget! (blev bara lite ledsen när jag såg hästarna och ryttarna jaga kossor och få in dom inom ett stängsel, låter kanske inte så farligt men i den hettan och det är ju inte det kossor är till för, för att göra underåhållning.utan gå och beta i nån hage och heta namn som rosa tex.) men annars var det superkul, gick och la oss vid två nånting och på lördagen vaknade vi vid sju!!
för att det var som en bastu i tältet, så vi gick upp och tog ett morgonbad och det var verkligen ett morgonbad! första gången jag går upp klockan sju på en lördag,men det var ashärlig att bada så tidigt faktsikt! var på high chaparral hela dagen, jag köpte ett läderarmband och sen blev så sådär härligt barnsliga så att jag och emme letade efter guld( asså det var ett ställe där man skulle "vaska guld" som det stod på skylten.), åkte tåg där det kom på cowboysare och "rånade" oss:) och sen gick vi in i nåt hus som var helt snett, och jag blev typ skityr. haha;) sen gick jag och emme och badade och vi hoppade från bron, vi badade i två timmar. nice! senare på kvällen gick vi bort till några och satt där och lyssnade på en som spelade gittar och sånt. och idag åkte vi hem, tråkigt att lämna. när vi närmade oss kallekrona bestämde sig jag och emme för att jag skulle rida idag, har inte ridit på fyra år då jag blev så rädd för att jag trillade av hästen när jag hoppade för första gången. men det var jättekul,red emmes häst kolle som är hur snäll som helst:) ikväll har jag grillat med familjen,packat upp väskan och tatt det lugnt. det behövdes efter dessa dagarna, ska bli skönt att sova i en riktig säng eftersom jag kanske bara sov 5 timmar per dygn,men dagarna gjorde det värt!
nej, nu ska jag nog lägga mig. tack familjen frost! gonatt och puss!

pälsmössa/cowboyhatt gick alla typ omkring med så jag kände mig lite fel ute när vi fyra gick där utan nånting.

såhär såg det ut i indianbyn. (fanns lite olika byar.) lägg märke till det fina vädret!

är mitt nams poppis eller?;)

läderarmbandet jag köpte, emme köpte likadant:) erkänn snyggt?
förlåt för så lite bilder, men det var så varmt och jag tänkte faktiskt inte på att fota så mkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0