Galenskap

Jag tycker att man borde leva i nuet och inte tänka så mycket på hur folk omkring dig kommer reagera, agera eller tänka. Gör vad du känner för, och då menar jag självklart saker inom vissa ramar. 

Jag vill leva i det fria nuet och visa brösten för hela Sverige, sjunga opera på en buss i London, moona för Kungen och alla dess högheter, jag vill bada näck i Hoglands park i den lilla staden Karlskrona. För att det är saker ingen annan gör. För att det chockerar och får folk att höja på sitt välmarkerade ögonbryn. För att jag älskar galenskaper.
Kommer ihåg då min mamma sa till mig. " Josefin, det är bättre att ångra någonting du gjort än att ångra att du aldrig gjorde det." Och jag kan inte tänka mig att man kan säga det på ett bättre sätt. För jag har ångrat vissa saker jag gjort, men den ångern år så mycket bättre än ångern du kanske vaknar med en dag om tjugo år. Ångern efter det där du så gärna ville göra, men inte gjorde. Den fina meningen kommer en dag blir intatuterad på min bara nakna kropp.
Lev i nuet och våga vara galna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0