liseberg-09

heeeej bloggen!
kom hem vid halv åtta idag ungefär men har varit så sjukt seg så jag har inte orkat blogga fören nu när min seghet har gått över till övertrötthet/pigghet=)
vi har iaf haft sjukt kul dessa två dagarna, jag och malou åkte alltså upp med min mamma och pappa igårmorse vid typ åtta och var hur peppade som helst!;) sen när vi ska åka från donken som vi stannade på för att äta typ en halvtimme ifrån liseberg, tror ni att bilen bara stänger av sig?! självklart, så typiskt! så vi blev stående där nån timme men sen kom det en tant och en gubbe som ville hjälpa till, så himla snällt! så ringde pappa runt till olika bilställen och sådär men efter en timme tänkte vi att om vi inte åker till liseberg nu så kommer vi inte hinna gå så då körde den snälla tanten oss till pendeltåget så vi fick åka pengeltåg till liseberg och pappa stannade och skulle fixa det med bilen, stackare!
men vi var på liseberg typ halv tre och jag kan bara säga att vi blev överlyckliga när vi var inne där, efter all längtan!
och vi åkte dom flesta karusellerna, förutom båtarna osv. OCH JAG ÅKTE KANONEN OCH UPPSVINGET! så jävla roliga var dom båda två! att åka kanonen hade jag bestämt mig från allra första början att åka och uppsvinget ville jag men ingen ville åka den så jag ville inte precis åka själv heller.men snacka om att jag skrek i kanonens början! resten av den skrek jag också men den var ju så kort så man hinner liksom inte bli rädd.men malou ville absolut inte åka uppsvinget och jag tjatade men jag ville inte tvinga henne heller så vi stod i kö ett tag men sen sket vi i, men sen när hon är fem i tio så säger dom" nu är det sista åkturen med uppsvinget, och så får vi välkomna er tilbaka imorn!" då sprang vi upp och satte oss på den! den var så jäkla härlig och den ser läskigare ut än vad den är,men det mest läskiga är att man bara en grej vid magen, inte nåt över axlarna och sånt man har på kanonen,balder och dom flesta.sjukt rolig var den i alla fall.
sen åkte vi självklart balder,lisebergsbanan,spin rock,uppskjutet,juke box och kaninresan:) haha! flera gånger,och balder är fortfarande min favorit för den är så länge för då hinner man verkligen få det där pirret i magen!
men vi kom tomhänta hela familjen, ingen vinst för oss inte.men glada för det var vi, älskar liseberg! ska fan flytta dit och köpa årskort och gå där varje dag! skulle vart nåt,eller hur? vandrarhemmet vi sov på var väl inte det bästa men strunt i det! gör allt för att gå på liseberg;) idag gick vi på stan, handlade inte så mycket eftersom både jag och malou var sjukt trött efter gårdagen, gått upp vid halv sju och lagt sig ett och sen upp åtta idag för att man var tvungen att checka ut jättetidigt. men jag köpte en sminkväska på monki och lite snygga grejer till naglarna!:) det blev inte så mycket foto inne på liseberg som ni kanske förstår men lite är det allt! och malou har en del bilder också som jag förhoppningsvis kan lägga upp imorgon om malou vill skicka dom till mig:)
tack för två helroliga dagar!

malou,taggad påväg upp!

i kaninresan:)



förlåt för jättelite bilder men kaninresan var den ändå karusellen man kunde ta kort i;) men det kommer mer imon!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Fett avundsjuk på er :D:D men de ska bli kul den 5 september hoppas jag :D:D <33

2009-07-09 @ 10:36:51
URL: http://fannyinafunnyworld.blogg.se/
Postat av: K a j s a

vad händer den 5 september ? :) om man får fråga ? <3

2009-07-09 @ 11:21:08
URL: http://vermandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0